Filmové Recenze: ‚Frank Serpico‘

Frank Serpico
s Laskavým svolením Tribeca Film Festival

Populární na Různých

legendární polda, který zapískal na New York policejní korupce vypráví svůj vlastní dramatický příběh, dokazující, že Serpico‘ (většinou), mám to hned.

„Frank Serpico“ je jemně leptaný a fascinující dokument. Režie Antonino D ‚ Ambrosio, to je portrét legendární Brooklyn-narodila italsko-Americký polda, který zapískal na New York policejní korupce v pozdních 60. a raných 70. let — a samozřejmě, je to film, těžko můžete sledovat, aniž by přirovnal ji k „Serpico“ 1973 Sidney Lumet drama, v hlavní roli Al Pacino v titulní roli, který se stal klasikou Nový Hollywood street grit a morální naléhavosti.

Jak přesný byl „Serpico“? Krátká odpověď zní: velmi. To uvízl v blízkosti 1973 Peter Maas knihy, a „Frank Serpico“ odhaluje, jak moc Serpico příběh se stal, prostřednictvím filmu, kultovní. Jak se ukazuje, legenda a pravda se pěkně shodují.

jak sledujete „Frank Serpico“, příběh se řítí zpět a nyní se zdá být o to úžasnější, jako Western, který se opravdu stal. Idealistický uniformovaný policajt z počátku 60. let, který se odvolal na úplatky v okamžiku, kdy mu byly poprvé nabídnuty. (Braní peněz bylo něco, na co se cítil alergický.) Upstart hippie detektiv, ve svých dlouhých vlasech a sandálech, který začal žít v Greenwich Village-kde, jak se dozvídáme, trvalo asi pět minut, než jeho sousedé zjistili, že je policajt. Obří ovčák. Způsob, jakým všichni říkali Frankovi “ Paco.“Policejní mosaz, která soucitně naslouchala jeho stížnostem na korupci a neudělala téměř nic. Jeho přiřazení k brutálnímu oddělení narkotik (jeho trest), kde ho všichni jeho kolegové nenáviděli. A pak…

osudnou únorovou noc. 3, 1971, když byl Serpico střelen do obličeje, zatímco vedl drogovou bustu ve Williamsburgu, incident, o kterém se všeobecně věřilo,že byl nastaven. (O tři měsíce později, „New York magazine“ kryt, který zahájil svou slávu číst, „Portrét Poctivý Policajt: Cíl pro Útok,“ s line, který dodal: „Ne každý byl rád, že jsem ho nezabil.“) Vznik Knappovy komise, která se stala kvůli Serpicovi. Jeho svědectví před ním, po kterém zmizel do Evropy.

Lumet a společnost má téměř všechny tohoto práva, i když jako „Frank Serpico“ odhaluje, vyprávění incidentu došlo brzy během natáčení, ve kterém Serpico sebe, na place, sledoval scénu, kde rasistické policajty strčit Afro-Americký muž tvář do wc, a on zařval „Stop!“Jeho námitka byla, že se to nikdy nestalo. Lumet mu zakázal natáčení, přesto byl incident čistý Serpico. Byl to purista, který nemohl mít menší zájem zkreslovat pravdu.

V „Frank Serpico“ stojí v koupelně bytu garden Village, kde kdysi žil jako policista. Nyní v jeho raných 80. let, Serpico popisuje intenzitu práce v utajení (svůj život, říká, zavěšené na hraní, něco vzal trochu radost). Štíhlý a přímý, s korunou kudrnatých bílých vlasů a hustou bradkou, stále vystupuje jako pichlavý idealista a okamžitě nás vezme zpět do noci, kdy byl zastřelen.

večer zátahu Serpico řekl, že cítil, že se něco děje; na místním okrsku cítil odlehlost ostatních důstojníků. On byl se dvěma partnery, když zaklepal na dveře špinavé chůze-byt, který se otevřel a pak zavřel na ruku, zaklínění uvnitř. Poté, co byl zastřelen, ležel na podlaze a slyšel mystické hlasy volající jeho jméno, ale hned se rozhodl, že ještě není připraven jít.

V době, POLICIE, byl stále uzavřený Irský-Americký klub, a většina jejích členů za to, Serpico být „krysa“ — jako, je zajímavé, že mnoho New York policajti pořád. V jejich očích rozbil řady a zavolal své bratry na koberec; zničil Modrý kód. Kulka z noci je stále uvízla v hlavě, fragmenty (jeden kus, říká, později vyšel jeho ucho), a jsou připomínkou toho, jak daleko byl ochoten zajít.

dokument dostane Serpico spolu s Arthurem Cesarem, jedním ze dvou partnerů, kteří tam tu noc byli. Cesare je dotázán na skutečnost, že 10-13 (policejní kód pro důstojníka, který potřebuje pomoc)nebyl nikdy vydán, otázka, kterou otře stranou. Cesare tvrdí, že policejní práce je tak nebezpečné a chaotické, že v době, celý incident mu připadalo tak všední. A tak jsme konfrontováni s mírně surrealistický obraz dvou scvrklý kolegy sjednocení pro vypadá-jako-starý-časy scény v dokumentárním filmu — a to je jen možné, alespoň, že set-up a cover-up (pokud to je skutečně to, co to bylo) pokračuje v této scéně. Skutečnost, že se Serpico usmívá a vypadá, že mu to nevadí, je známkou toho, jak je neochvějný.

D ‚ Ambrosio interpoluje obrázky a klipy Serpico v jeho rozkvětu, kde pod maverick mystika byl solidní chlap s 50 swagger a upřímný obličej, který se podobal pozdní herec Bruno Kirby. To může, ve skutečnosti, být největší rozdíl mezi skutečný příběh a Hollywoodská verze: V „Serpico,“ Pacino dal jeden z velkých nemocný-a-bubnové vystoupení 70. let, ale s jeho tmavé vousy a dlouhé vlasy a pirátské náušnice a romantické zapadlé oči, byl neskutečně cool — jeho herectví nikdy nebylo méně než autentické, ale on se stal, díky moc filmy, Nový Hollywood ikona smyslnost pravdy.

skutečný Serpico však měl své vlastní zarputilé charisma, které stále má. Vypráví příběh, který je čistý Hollywood: Když byl dítě, přišel policajt do otcova obchodu pro boty a pak odešel bez placení, což Frank cítit ohroženě. Jeho úcta k zákonu vznikla v raném věku, pro něj to bylo posvátné.

ale to z něj také udělalo odcizeného outsidera. Vidíme klipy TV-news-časopisu Serpico z 80. let, kdy vedl izolovanou existenci na farmě v Holandsku. Nyní, žije v severní části státu New York v relativní divočině Columbus County, v jednopokojové chatě, kterou postavil vlastníma rukama. Venku, tam jsou Buddhistické sochy a slepice, a on učinil zvon z obušek.

Sledování „Frank Serpico,“ ocitl jsem se unášet, znovu a znovu, na jinou pravdivý životní příběh o špatné jablka a whistleblowing: Harvey Weinstein saga — a, opravdu, celý systém sexuálního obtěžování v Hollywoodu. Serpico, když začal zpochybňovat, jak policie dělá věci (úplatky, klanový kultura ticha), bylo jít proti systému tak obrovské a zakořeněné, že to bylo si myslel, docela jednoduše, jako „jak se věci mají.“Přesto Serpico všechno změnil; posunul paradigma. Chvíli to trvalo (a není to tak, že by policejní korupce už neexistovala), přesto ten zmanipulovaný a represivní a dominantní systém svrhl.

weinsteinova sága je také o systému korupce, který byl po dobu 100 let přijat jako “ způsob, jakým jsou věci.“Ale v důsledku jednání hrstky odvážných žen, které se postavily, aby mluvily pravdu, se tento systém konečně může začít zhroutit. Boj bude samozřejmě dlouhý; a nikdy to neskončí. Přesto je lekce Franka Serpica taková, že se musíme v Americe znovu učit-nebo, přesněji, je to ta, na kterou na vlastní nebezpečí zapomínáme. Jak vysvětluje Serpico, stal se samotářem 45 let (od té doby „Serpico“), protože lidé očekávali, že bude určitou osobou: hrdinou, rytířem, který se vrhne, aby je zachránil před korupcí. A to, co nám říká, není jen to, že to není ten chlap (je to role, do které narazil). Celý problém je v tom, že lidé věří, že je hrdina může zachránit. Místo toho se podle něj musí zaměřit sami na sebe.