recenzie de Film: „Frank Serpico”

Frank Serpico

prin amabilitatea Festivalului de film Tribeca

Popular pe varietate

polițistul legendar care a suflat fluierul pe noul film corupția poliției din York își spune propria poveste dramatică, dovedind că ‘Serpico’ (în mare parte) a avut dreptate.

„Frank Serpico” este un documentar fin gravat și fascinant. Regizat de Antonino D ‘ Ambrosio, este un portret al legendarului polițist italo-American născut în Brooklyn, care a fluierat corupția poliției din New York la sfârșitul anilor ’60 și începutul anilor ’70-și, desigur, este un film pe care cu greu îl poți viziona fără a — l compara cu „Serpico”, drama Sidney Lumet din 1973, cu Al Pacino în rolul principal, care a devenit un clasic al New Hollywood Street grit și al urgenței morale.

cât de precis a fost „Serpico”? Răspunsul scurt este: foarte. A rămas aproape de Cartea lui Peter Maas din 1973, iar „Frank Serpico” dezvăluie cât de mult din povestea lui Serpico a devenit, prin film, iconică. După cum se dovedește, legenda și adevărul se potrivesc frumos.

pe măsură ce te uiți la „Frank Serpico”, povestea se întoarce repede și acum pare cu atât mai uimitoare, ca un Western care s-a întâmplat cu adevărat. Polițistul în uniformă idealist de la începutul anilor ‘ 60 care s-a retras la mită în momentul în care i-au fost oferite pentru prima dată. (A lua bani a fost ceva la care s-a simțit alergic.) Detectivul hippie parvenit, în părul lung și sandalele sale, care a început să locuiască în Greenwich Village — unde, după cum aflăm, a durat aproximativ cinci minute până când vecinii săi și-au dat seama că este polițist. Ciobănescul uriaș. Modul în care toată lumea a numit Frank ” Paco.”Alama de poliție care a ascultat cu simpatie plângerile sale despre corupție și a făcut aproape nimic. Misiunea sa la divizia brutală de narcotice( pedeapsa lui), unde colegii săi polițiști îl urau cu toții. Și apoi …

noaptea fatidică din februarie. 3, 1971, când Serpico a fost împușcat în față în timp ce conducea un bust de droguri în Williamsburg, un incident despre care se crede că a fost o înscenare. (Trei luni mai târziu, coperta revistei New York care i-a lansat faima a citit „Portretul unui polițist cinstit: țintă pentru un atac”, cu o replică care a adăugat: „nu toată lumea s-a bucurat că nu l-a ucis.”) Formarea Comisiei Knapp, care sa întâmplat din cauza Serpico. Mărturia lui în fața ei, după care a dispărut în Europa.

Lumet și compania au obținut aproape toate aceste drepturi, deși, așa cum dezvăluie” Frank Serpico”, a avut loc un incident povestitor la începutul filmărilor în care Serpico însuși, pe platou, a urmărit scena în care polițiștii rasiști împing fața unui bărbat afro-American într-o toaletă, iar el a strigat ” tăiați!”Obiecția lui a fost că nu s-a întâmplat niciodată. Lumet l-a interzis din platou, dar incidentul a fost pur Serpico. Era un purist care nu ar fi putut fi mai puțin interesat să denatureze adevărul.

În „Frank Serpico”, el stă în baia apartamentului garden Village, unde a trăit cândva ca polițist. Acum, la începutul anilor 80, Serpico descrie intensitatea muncii sub acoperire (viața ta, spune el, s-a bazat pe actoria ta, lucru în care nu i-a plăcut prea mult). Lean și direct, cu o coroană de păr alb creț și o capră groasă, el încă se desprinde ca un idealist înțepător și ne duce imediat înapoi în noaptea în care a fost împușcat.

în seara bustului, Serpico spune că a simțit că se întâmpla ceva; la secția locală, a simțit distanța celorlalți ofițeri. Era cu doi parteneri când a bătut la ușa unui apartament scuzzy, care s-a deschis și apoi s-a închis pe braț, încastrându-l înăuntru. După ce a fost împușcat, s-a întins pe podea și a auzit voci mistice care îi strigau numele, dar a decis chiar atunci că nu era încă pregătit să plece.

la acea vreme, NYPD era încă un club irlandez-American închis, iar majoritatea membrilor săi îl considerau pe Serpico un „șobolan” — așa cum, destul de interesant, mulți polițiști din New York încă o fac. În ochii lor, a rupt rândurile și și-a chemat frații pe covor; a distrus codul albastru. Glonțul din acea noapte este încă depus în cap, în fragmente (o bucată, spune el, mai târziu i-a ieșit din ureche) și sunt o amintire a cât de departe era dispus să meargă.

documentarul îl primește pe Serpico împreună cu Arthur Cesare, unul dintre cei doi parteneri care a fost acolo în acea noapte. Cesare este întrebat despre faptul că un 10-13 (codul poliției pentru un ofițer care are nevoie de ajutor) nu a fost niciodată scos, o întrebare pe care o îndepărtează. Cesare susține că munca poliției este atât de periculoasă și întâmplătoare încât, la acea vreme, întregul incident l-a lovit ca fiind de neimaginat. Și astfel ne confruntăm cu imaginea ușor suprarealistă a doi colegi vrăjiți reunindu-se pentru o scenă aparent veche într-un documentar-și este posibil, cel puțin, ca configurarea și acoperirea (dacă asta, într — adevăr, este ceea ce a fost) să continue chiar în această scenă. Faptul că Serpico zâmbește și pare că nu-i deranjează este un semn al cât de neclintit este.

D ‘Ambrosio interpolează imagini și clipuri ale lui Serpico în perioada sa de glorie, unde sub mistica maverick era un tip solid, cu un fanfaronadă din anii’ 50 și o față cinstită, unul care seamănă cu regretatul actor Bruno Kirby. Aceasta poate fi, de fapt, cea mai mare diferență între povestea reală și versiunea hollywoodiană: în „Serpico”, Pacino a dat una dintre marile spectacole aspre și tumble ale anilor ’70, dar cu barba întunecată și părul lung și cercelul de pirat și ochii romantici scufundați, el a fost imposibil de cool-actoria sa nu a fost niciodată mai puțin decât autentică, dar a devenit, prin puterea filmelor, O nouă icoană hollywoodiană a sexualității adevărului.

cu toate acestea, adevăratul Serpico poseda propria sa carismă perseverentă, pe care încă o are. El spune o poveste care este pur Hollywood: Când era copil, un polițist a intrat în magazinul tatălui său pentru o lustruire de pantofi și apoi a plecat fără să plătească, ceea ce l-a făcut pe Frank să se simtă violat. Respectul său pentru lege a fost format la o vârstă fragedă; pentru el, a fost sacrosanct.

dar asta l-a transformat și într-un străin înstrăinat. Vedem clipuri TV-news-magazine de Serpico din anii ‘ 80, când a condus o existență izolată la o fermă din Olanda. Acum, locuiește în nordul statului New York, în sălbăticia relativă a județului Columbus, într-o cabină cu o cameră pe care a construit-o cu propriile sale mâini. Afară, există statui budiste și găini care rulează în jurul valorii de, și el a făcut un clopot dintr-un baston.

urmărind „Frank Serpico”, m-am trezit plutind, iar și iar, la o altă poveste adevărată despre mere rele și denunțuri: Saga Harvey Weinstein — și, într-adevăr, întregul sistem de hărțuire sexuală de la Hollywood. Serpico, când a început să pună la îndoială modul în care poliția făcea lucrurile (Mita, cultura clanească a tăcerii), mergea împotriva unui sistem atât de vast și înrădăcinat încât era gândit, pur și simplu, ca „așa cum stau lucrurile.”Cu toate acestea, Serpico a schimbat totul; a schimbat paradigma. A durat ceva timp (și nu este ca și cum corupția poliției nu mai există), totuși el a doborât acel sistem fraudat și opresiv și dominator.

saga Weinstein este, de asemenea, despre un sistem de corupție care a fost acceptat, timp de 100 de ani, ca „așa cum stau lucrurile.”Dar, ca urmare a acțiunilor unei mână de femei curajoase, care s-au ridicat să spună adevărul, acest sistem, în cele din urmă, poate începe acum să se prăbușească. Lupta, desigur, va fi lungă; și nu se va termina niciodată. Cu toate acestea, lecția lui Frank Serpico este una pe care trebuie să o re-învățăm în America — sau, mai exact, este una pe care o uităm pe riscul nostru. După cum explică Serpico, el a devenit singuratic timp de 45 de ani (de atunci „Serpico”), deoarece oamenii se așteptau ca el să fie o anumită persoană: eroul, cavalerul care se aruncă pentru a-i salva de corupție. Și ceea ce ne spune nu este doar că nu este acel tip (este un rol în care s-a împiedicat). Problema e că oamenii cred că un erou îi poate salva. Ceea ce trebuie să caute în schimb, spune el, sunt ei înșiși.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.